1402-06-22 17:17
1147
0
86455
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان‌:

مابه‌التفاوت مطالبات گندمکاران گلستان به زودی پرداخت می‌شود

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان‌ از پرداخت مابه‌التفاوت مطالبات گندمکاران استان تا پایان شهریورماه جاری خبر داد.

به گزارش گلستان ما، محمدباقر منوچهری امروز در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری پیرامون آخرین جزئیات پرداخت مطالبات گندمکاران استان اظهار کرد: کل مبلغ خرید گندم در استان گلستان  ۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است که ۶ هزار و ۳۱۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده و تقریباً ۲ هزار میلیارد تومان از مابه‌التفاوت مطالبات کشاورزان باقی مانده است.

وی با اشاره به اینکه امسال ۵۵۵ هزار تن گندم از کشاورزان استان گلستان خریداری شد، افزود: قیمت پایه گندم در ابتدا ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شد با توجه به اصلاحیه‌های بعدی یکهزار و ۵۰۰ تومان برای نهاده و ۲ هزار تومان هزینه حمل به آن اضافه و قیمت نهایی گندم ۱۵ هزار تومان مصوب شد که این عدد در سامانه بارگذاری شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان‌ بیان کرد: بر مبنای قیمت پایه ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان؛ تمامی مطالبات کشاورزان استان گلستان پرداخت شده است اما مابه‌التفاوت ۳ هزار و ۵۰۰ تومانی همچنان منتظر تامین اعتبار و بودجه از سوی سازمان برنامه و بودجه هستیم.

منوچهری از کشاورزان بابت تاخیر در پرداخت مطالبات آنها عذرخواهی کرد و گفت: با توجه به صحبت‌هایی که با منصور مدیر سازمان برنامه و بودجه کشور شده است تا اواخر شهریور ماه قول دادند که مطالبات کشاورزان را تامین اعتبار کنند.

وی با اشاره به اینکه در کل کشور مابه‌التفاوت ۳ هزار و ۵۰۰ تومانی گندم پرداخت نشده است، توضیح داد: در استان اما روند پرداخت آغاز شده اطلاعات آماده است به محض واریز وجه به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان‌ گفت: دو مرحله افزایش قیمت و افزایش تولید باعث شده تا کسری بودجه در این ردیف احساس شود، مستلزم است که از ردیف‌های دیگر بودجه را جابجا کنند که قول دادند از سایر منابع این بخش تامین شود.

منوچهری بیان کرد: در هر صورت کشاورزان گندم تولیدی خود را تحویل دادند و حق‌شان است که مطالبات خود را هرچه زودتر دریافت کنند و ما هم پیگیر این موضوع هستیم.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.